Bekkenmassage

Wil je meer stabiliteit en stevigheid in jezelf voelen? In je eigen kracht? Dan ben je welkom voor een bekkenmassage. Een bekkenmassage is een combinatie van massage, yoga, adem en aandacht om meer toegang te krijgen tot en verbinding te voelen met het bekken.

Stabiliteit en innerlijke veiligheid
Het bekken is de plek waar je veiligheid kunt ervaren. Het gevoel dat je stevig geworteld bent, zodat je stevig in het leven kunt staan, je eigen kracht kunt voelen. Dit geeft je een diepe rust en ontspanning.  

Fysieke stevigheid
Het bekken is ook de basis voor ons lichaam, het verbindt de benen en de voeten met het bovenlichaam. Ook draagt het bekken veel organen, zoals de darmen, baarmoeder en blaas.  Door de vele bewegingen die je vanuit het bekken maakt – staan, zitten en lopen – kan er spanning in het bekkengebied worden opgebouwd. Maar ook emoties worden opgeslagen in het bekken. Bewust dit gebied ontspannen, kan een positief effect hebben op het bekken en op andere delen in het lichaam. Bijvoorbeeld een betere doorbloeding naar benen en voeten om koude voeten te verhelpen, pijn en ongemak in de onderrug verlichten, verbeteren van de stoelgang of bekkenklachten tijdens of na een zwangerschap.

Vrouwelijke kracht
In het bekken is ook je vrouwelijke kracht gelegen. De kracht om vorm te geven, creativiteit te laten stromen, overgave te voelen aan dat wat er is. 

Bekkenmassage tijdens de zwangerschap
Tijdens de zwangerschap verbindt je vrouwelijke kracht je met het vertrouwen om je kindje te dragen en te baren. Een milde bekkenmassage kun je ontvangen tijdens je zwangerschap (vanaf 13 weken tot aan je bevalling). De massage wordt dan deels in zijligging gegeven. 

Yoga, massage en adem
Tijdens een bekkenmassage ben jij en ik als masseur in beweging. Je wordt in verschillende vriendelijke yogahoudingen gebracht die met name het bekkengebied, de benen, voeten en onderrug aanspreken. Zo wordt dit deel van het lichaam gerekt en gestrekt, zodat er meer ruimte in het lichaam ontstaat en energie kan stromen. In een yogahouding wordt je gemasseerd met behulp van duimen, handpalmen, ellebogen, knieën en voeten. Dit gebeurt natuurlijk met respect voor jouw lichaam. Door de massagedruk worden spieren uitgenodigd te ontspannen, wat ook doorwerkt op het bindweefsel daar omheen, en kun je zachtheid toelaten in het lichaam. Een bekkenmassage helpt je om bewust te zijn van je lichaam. Ook is er ruimte voor bewustwording van klachten in het bekken en het inzicht in wat deze klachten je kunnen vertellen. Tijdens de massage speelt de adem een belangrijke rol om van binnenuit verbinding met het bekken te ervaren.